בשנים האחרונות, הפך טיוב נתונים לאחד הדברים החשובים ביותר עבור החברות השונות במשק. בעזרתו, ניתן להגיע ישירות ללקוח, בדרכים שונות.
טיוב נתונים הוא למעשה שם כולל לפעולות שמטרתן לשפר את איכות הנתונים הנמצאים במאגר המידע של אותה חברה.
לפני שנמשיך, קצת על מאגר נתונים. לכל חברה גדולה במשק ראוי שיהיה מאגר נתונים איכותי וגדול. מאגר זה למעשה מאגד את כל הנתונים על לקוחות החברה – גיל, העדפות, רצונות וכמובן מידע כמו טלפונים וכתובות. בעזרת מידע זה, החברות יכולות להגיע עד ללקוחות ולהציע להם מבצעים שמתאימים בדיוק עבורם.
אלא שמאגר שכזה מצריך עבודה רבה ותחזוקה. לא חכמה לבנות מאגר לקוחות וזהו. הרי לקוחות משנים את פרטיהם; חלק עוברים דירה, חלק משנים את מספר הטלפון וחלק פשוט משנים את העדפותיהם במרוצת השנים.
לכן, חברות רבות מבצעות טיוב נתונים, על ידי חברה חיצונית או על ידי אנשי החברה. אלו מתקשרים ללקוחות אשר נמצאים במאגר המידע ומאמתים את פרטיהם (בודקים למעשה אם משהו השתנה בפרטים שלהם).