מידע הוא עניין משמעותי בכל עסק, אך רוב הזמן הוא נמצא במצבו ה’טבעי’. לעתים עולה צורך להפוך אותו, עם מספיק זמן ומאמץ, ממידע לידע. אחת הדרכים להפיכת מאגר המידע למאגר ידע הוא טיוב נתונים ופילוח מידע. דבר זה מאפשר שיווק רלוונטי יותר לקהלי היעד הרצויים.
פילוח מידע הוא התהליך בו מנתחים מידע של לקוחות ומסדרים אותו בקבוצות הגיוניות של לקוחות עם מכנים משותפים מסוימים. לדוגמא: לפי סוג העסק, המיקום הגאוגרפי, סוג המשרה ועוד.
פילוח מידע מביא את הגישה הזו לרמה הבאה דרך יצירת ‘תמונה’ של הלקוח. הכוונה היא ליצור מאגר מידע מפולח שמבוסס על אישיות/פרופיל. מאגר זה צריך לכלול מידע ככל האפשר, יחד עם תיאור מלא של העסק ו’תמונה’ של פרופיל הלקוח. בצורה זו, ניתן להכווין את הפעולות שלנו, כמו קמפייני נישה, לקהלים ספציפיים.
פילוח לקוחות וטיוב מידע הם תהליכים יעילים, כל אחד בפני עצמו. אך כשמצרפים אותם ביחד – השלם עולה על סך חלקיו. כדי למקסם את היעילות של הקמפיין הכרחי לשלב בין השניים וליצור אסטרטגיה שיווקית אחת וברורה.
פילוח לקוחות וטיוב מידע משתלמים לכל הצדדים, גם לארגון וגם ללקוח. התהליכים יגרמו לפחות מיילים והצעות להישלח למקומות לא רלוונטיים, שבמקרה שיגיעו אליהם – סופם יהיה בסל המחזור.
לקוחות יעריכו מיילים רלוונטיים יותר ומותאמים לתחומי העניין שלהם. אינטראקציות של שימור לקוחות יתקבלו ברוח טובה יותר, כאשר מספר גדול של לקוחות יישארו נאמנים.
קצב ההתנתקות מהשירות יקטן מכיוון שהסיבות שבגללן עוזבים שירות יפחתו. מאמצים אלה יעלו את הסיכוי לכך שלקוחות ירצו לקנות עוד מוצרים ולהשתמש בעוד שירותים.
מחלקת השיווק שבחברה תוכל לייצר קמפיינים יותר אפקטיביים עם שיפורים בזמני התגובה. השיווק הנישתי ישתפר באופן יוצא דופן מפאת ההבנה העמוקה יותר של צורכי הלקוח.
הרבה חברות מעדיפות להשתמש בחברה חיצונית שתבצע עבורם את טיוב המידע. יש אינספור יתרונות לשיטה זו. אחד מהיתרונות העיקריים נמצא בהיוועצות עם מומחים שנתקלו בעבר בפרויקטים מסוג זה ויוכלו להביא את הניסיון שלהם לפרויקט שלך. אם הן מקצועיות, חברות חיצוניות יבצעו את הקמפיין מהר יותר ויהפכו את את המידע שלך לאיכותי יותר, הודות לארסנל הכלים הרחב שברשותן.