כמעט לכל לקוח של חברה סלולרית זה קרה: טלפון מהחברה המתחרה שבה הייתם מנויים בעבר. מן העבר השני נציג/ת שירות לקוחות שמציעה לכם לחזור אל החברה עם הטבה מיוחדת. אתם, שכבר ביקשתם בשיחות קודמות ודומות לא להתקשר אליכם יותר, מבקשים זאת שוב, מתעצבנים על שיחות ה’ספאם’ ומתלוננים על כך.
מנגד, כשהחברה יוצרת קשר איתכם או עם בנכם שעומד בפני גיוס ומציעה לו חבילת חיילים מוזלת ומשתלמת, הדבר משחק לטובתכם ולטובת החברה, שביצעה טיוב מידע. או למשל, כאשר חברת הכבלים או הלוויין מתקשרת אליכם ומציעה לכם חודש של חבילות ספורט במתנה לרגל פתיחת עונת הכדורגל, ואתם טיפוסים שמתעניינים בכדורגל, ניתן לומר שהחברה זיהתה את הצורך שלכם במדויק ומימשה אותו.
הדוגמאות שניתנו כאן ממחישות טוב מתמיד את התוצאה של טיוב נתונים איכותי לעומת טיוב חלש, או לא קיים. בדוגמא הראשונה ניתן להבין כי ככל הנראה מדובר במאגר מידע עסקי שלא מעודכן כלל בחברת הסלולר, מה שמביא להטרדה מתמשכת של לקוחותיה שכבר עזבו אותה ולא מעוניינים לשוב אליה. מנגד, כאשר טיוב המידע נעשה בצורה טובה, ניתן להגיע לרמה של ‘ניבוי’ הצרכים של הלקוח במקרים מסוימים.
בחברות התקשורת (הכוונה היא לחברות טלפוניה, כבלים ולוויין בעיקר), מנויים מיליוני לקוחות שמעוניינים לקבל שירות איכותי שיתאים להם מאוד, ברמה גבוהה מחד, אך בתוך זמן קצר ובכמה שפחות כסף מאידך. כדי להתכוונן לצורכי הלקוחות, טיוב מידע הוא הכרחי. הנה כמה יתרונות לחברות התקשורת שניתן להשיג באמצעותו: