מי שאין לו חשבון פייסבוק – שירים את ידו. נכון, גם כיום ישנם אנשים ללא חשבון פייסבוק פעיל, אך הנתונים מצביעים על כך שרוב גדול מהישראלים נמצאים ברשת החברתית ומנהלים שם פרופיל. ליתר דיוק, מעל 4 מיליון משתמשים ישראלים נמצאים בפייסבוק, רובם המכריע נכנס לחשבון באופן יומיומי. עם זאת, לא רק רשת פייסבוק פופולרית, אלא גם רשתות חברתיות אחרות, כמו אינסטגרם, טוויטר ועוד.
עד לפני כעשור, חלק גדול מאיתנו לא היה מודע לקיומן של הרשתות החברתיות ולא השתמש בהן, אבל ככל שהזמן עבר והיקף השימוש ברשתות צמח, כך עלה ערכן וערך התוכן שבהן. ברשתות החברתיות כל אחד משתף פוסטים, מפיץ את דעותיו, ולא פחות חשוב – גם ממלא לרוב פרטים אישיים. כאשר מדברים על טיוב נתונים בעידן הנוכחי, אי אפשר להתעלם מהאפשרות לדלות מידע מרשתות חברתיות ולבצע בו שימוש מושכל לצרכיו של ארגון.
טיוב מידע טוב ואיכותי כולל הצלבה ואימות פרטי הלקוח – ושימוש ברשתות חברתיות יכול בהחלט לסייע כאמור. עם זאת, חשוב לציין כי לא כל המידע חשוף תמיד בשל העדפות פרטיות של משתמשים מסוימים. באופן כללי, ניתן להשיג בין היתר את הפרטים האלו על משתמשים ברשתות החברתיות:
כיום ניתן להפעיל אלגוריתמים המבצעים סריקה של רשתות חברתיות במטרה לדלות מידע על לקוחות פוטנציאליים או קיימים ופרטים ראשוניים על אודותיהם, לאמת ולהצליב אותם, כך שיעשירו כל מאגר מידע עסקי ויסייעו לבצע טיוב נתונים. ניתוח המידע יאפשר לנו ליצור קשר עם הגולשים, לדעת אם קיים בהם פוטנציאל מבחינה עסקית וכו’.